نصب افزونه در وردپرس

بازدید: 1687 بازدید

در این مطلب قصد داریم درباره چگونگی نصب یک افزونه در وردپرس صحبت کنیم . پلاگین یا افزونه یک قطعه نرم افزاری است که می تواند مجموعه ای از توابع را به سایت وردپرسی اضافه کند. پلاگین ها می توانند قابلیت های وردپرس را گسترش دهند و یا ویژگی های جدیدی به وردپرس شما اضافه کنند.

 چگونه یک افزونه در وردپرس نصب کنیم ؟‌

افزونه‌ها یا پلاگین‌ها غالبا به صورت یک فایل فشرده ارائه می‌شوند که به راحتی بر روی وردپرس قابل نصب خواهند بود.

روش آپلود افزونه:

در منوی سمت راست  وردپرس، زیرمنویی به عنوان «افزونه‌ها» وجود دارد که برای نصب یک افزونه جدید باید از طریق کلیک بر روی گزینه «افزودن» اقدام کنید.


از بین افزونه‌های وردپرس، افزونه‌‌ی مورد نظر را انتخاب کرده  و بر روی گزینه «نصب» کلیک می کنیم . در نظر داشته باشید حتما در آخر روی گزینه «فعال کردن» کلیک کنید.

روش دستی نصب افزونه در وردپرس

برای نصب افزونه در وردپرس به روش دستی پس از دانلود افزونه مورد نظر از طریق یک برنامه FTP فایل فشرده افزونه را در پوشه plugins واقع در مسیر /wp-content/plugins  آپلود کرده و سپس آن را از حالت فشرده خارج نمایید  به گونه‌ای که تمامی محتویات فایل در پوشه‌ای مجازی در داخل پوشه plugins قرار گیرد. به عنوان مثال مسیر پوشه  “/wp-content/plugins/myplugin” خواهد بود. وردپرس از طریق محتوای درون پوشه plugins قادر به تشخیص افزونه‌ها از یکدیگر است. این نکته را در استفاده از افزونه‌ها در نظر داشته باشید. قاعدتا یک فایل فشرده با پسوند zip هیچ ارزشی برای وردپرس ندارد و صرفا برای سهولت در روند دانلود و آپلود کاربرد دارد. پر واضح است که در نصب محلی نیز میبایست بدنبال مسیر wp-content/plugins/ بوده و روال کار را مطابق آموزش فوق ادامه دهید. با مراجعه به صفحه «افزونه‌های نصب شده» مشاهده خواهید کرد که افزونه جدید در لیست افزونه‌ها قرار گرفته است. بر روی لینک «فعال کردن» مربوط به افزونه مورد نظر کلیک کنید تا کار به اتمام برسد.

می توانید در سایت پی‌کو افزونه های سفارشی و تجاری ورد‌پرس را مشاهده و دانلود کنید.

دانلود افزونه ها