طرح لایه باز چیست – سفارش طرح لایه باز

بازدید: 3504 بازدید

طرح لایه باز چیست

در این مطلب با فایل لایه باز آشنا می شویم همچنین طریقه ویرایش فایل لایه باز و چند طرح لایه باز به عنوان نمونه مشاهده خواهیم کرد.

در ابتدا مطلب رو با این سوال شروع می‌کنیم که طرح لایه باز چیست ؟ فایل‌های لایه باز گرافیکی فایل‌هایی هستند که تمامی المان های گرافیکی آن طرح جهت ویرایش دلخواه باز و قابل تغییر است.
در فایل لایه باز گرافیکی شما میتوانید متن‌ها، تصاویر، افکت‌ها و تمامی اجزای تشکیل دهنده یک فایل گرافیکی را ویرایش کنید و به سلیقه خود برای چاپ و یا هر استفاده دیگری آن را ذخیره کنید.

یعنی اگر یک طرح لایه باز داشته باشید، می توانید متن، تصاویر، افکت ها و هر چیز دیگری که در فایل وجود دارد را به راحتی تغییر داده و سفارشی سازی کنید.
همچنین می توانید قسمت هایی از فایل را حذف کرده و یا بخش های جدیدی به آن اضافه کنید. به همین سادگی!

طرح لایه باز
طرح لایه باز

همچنین بخوانید : تفاوت وکتور و پیکسل


تاریخچه طرح لایه باز

فایل های لایه باز PSD دقیقا از نسخه اول فتوشاپ که در سال ۱۹۹۰ میلادی معرفی شد، به وجود آمدند.
البته در نسخه های ابتدایی فتوشاپ، قابلیت های پیچیده مانند آن چه که الان در دسترس است وجود نداشت، اما در زمان خود یک نرم افزار فوق العاده و یک پیشرفت بزرگ در نرم افزارهای گرافیکی محسوب می شد.

فایل Psd چیست ؟

فایل PSD مربوط به نرم افزار قدرتمند و معروف گرافیکی فتوشاپ است.
هر نرم افزاری که ما با آن کار میکنیم ممکن است دارای خروجی های متفاوتی باشد نرم افزار فتوشاپ هم به همین صورت است . خروجی پیش فرض فوتوشاپ PSD به ما کمک می‌کند که هر زمان که احتیاج داشتیم طرح خود را با تمام جزئیات و لایه ها در اختیار داشته باشیم و بتوانیم آن را ویرایش کنیم.

فایل PSD
فایل PSD

همچنین بخوانید : دانلود وکتور رایگان


این روز ها برای معرفی و توسعه کسب و کار خود نیازمند تبلیغات درست با جلوه های بصری زیبا هستیم این طرح ها باید طوری باشد که مخاطب با دیدن آن در ابتدا جذب آن شده و سپس پیام ما را دریافت کند.
احتمالا همه ما وقت و تخصص طراحی بنرتبلیغاتی یا کارت ویزیت یا لوگو و… را نداریم.
استفاده از طرح های لایه باز این امکان را به ما می‌دهد که در کمترین زمان بهترین خروجی را به سلیقه خودمان داشته باشیم .
لوگوی کسب و کار خود را طراحی کنیم بنر تبلیغاتی کسب و کار خود را جهت تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسازیم و کسب و کار خود را به بهترین شکل معرفی کنیم.

چند نمونه از طرح های لایه باز

بنر تبلیغاتی جهت استفاده در شبکه های اجتماعی و یا چاپ :

بنر تبلیغاتی فست فود
بنر فست فود

کارت ویزیت :

کارت ویزیت آماده
کارت ویزیت آماده

کارت ویزیت :

کارت ویزیت PSD
کارت ویزیت PSD

لوگو :

لوگو آماده املاک
لوگو آماده املاک

موکاپ گوشی موبایل :

موکاپ گوشی موبایل
موکاپ گوشی موبایل

همچنین بخوانید : موکاپ سایت چیست ؟


در بین طراحان گرافیکی نیز استفاده از طرح های لایه باز به امری حیاتی تبدیل شده است و بدون شک طرح های لایه باز کمک بسیار زیادی به طراحی می کند.
به عنوان مثال فرض کنید که شما دریک مجموعه کانون تبلیغات به عنوان گرافیست مشغول به کار هستید و به کار طراحی می پردازید و در روز چندین مشتری مختلف دارید که سفارش طراحی و چاپ کارت ویزیت به شما می دهند.
قطعا اگر بخواهید تمامی کارت ویزیت ها و دیگر سفارشات را از پایه طراحی کنید وقت بسیار زیادی را از دست می دهید که ممکن است وقت نکنید تمامی سفارش ها را تمام کنید و به مشتری ها تحویل دهید! در صورتی که می توانید از بین هزاران فایل لایه باز کارت ویزیت حرفه ای ، طرح نزدیک به سفارش خود را پیدا کرده و با کمی تغییر آن را تحویل مشتری دهید.
با اینکار هم وقت بسیار کمتری از شما گرفته می شود و هم یک کار حرفه ای و با گرافیک عالی تحویل مشتری می دهید.

هم اکنون میتوانید طرح های لایه باز را از لینک زیر مشاهده و دانلود کنید.

دانلود طرح های لایه باز 

و همچنین می توانید از طریق لینک زیر طرح مورد نظر خود را سفارش دهید تا همکاران ما در سایت پی‌کو برای شما تهیه و ارسال کنند.

ثبت سفارش