عکس استوک چیست ؟

بازدید: 1814 بازدید

عکس استوک چیست ؟

به تصاویری با سایز های بزرگ با کیفیت بالا که جهت استفاده در طراحی و کارهای گرافیکی، چاپ، پس زمینه، کار های تبلیغاتی، پست های فضای مجازی و غیره استفاده می شود عکس استوک می گویند.

عکس استوک در واقع تصاویر دارای مجوز و حرفه ای برای اهداف خلاقانه یا تجاری هستند. در واقع “استوک” به این معنی است که تصاویر به جای سفارش برای هر پروژه‌ی خاص به صورت کلی و عمده تولید می شوند، این امر باعث می‌شود تا این عکس ها به صورت بسیار مقرون به صرفه برای استفاده افراد در اهداف تجاری و خلاقانه آماده شوند.

تصاویر استوک دارای خصوصیاتی مثل کیفیت بالا، عکاسی حرفه ای، سوژه جذاب و بسیاری موارد دیگر هستند و این موضوع کمک می‌کند تا این عکس ها ابزار خوبی برای اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال باشند.

کسب‌ و کار ها می‌توانند از این عکس ها بدون نیاز به حق امتیاز در طرح‌ های بازاریابی مختلف، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، تبلیغات و بسیاری موارد دیگر استفاده کنند.

 

عکس استوک
عکس استوک چیست

موارد استفاده عکس استوک

این تصاویر برای چاپ بنر ها استند ها و بسیاری از بروشور ها، کاتالوگ ها، بنر ها و دیگر کار های گرافیکی مناسب اند که بدون افت کیفیت در صنعت چاپ و تبلیغات استفاده می شوند.

بزرگ ترین مرجع تصاویر استوک سایت شاتر استوک است این وبسایت از بزرگ ترین سایت های ارائه دهنده تصاویر گرافیکی و موضوعی متنوع با کیفیت بسیار بالا در دنیاست که بیش از ۱۹۰ میلیون فایل مشهورترین سایت می باشد،

هزینه اشتراک سالانه در شاتر استوک ۲۵۰دلار است، با این حال مخاطبان بسیاری به خود اختصاص داده است. این سایت ارشیوی از این تصاویر خاص و کاربردی دارد که تنوع بالا در رنگ بندی، زاویه بندی و موضوع در تصاویر این سایت از ویژگیهای بر جسته آن است.

همین امر و البته حرفه ای بودن عکس ها و کیفیت بالا سبب شده مخاطبین بی شماری را در دنیا به خود اختصاص دهد.

عکس استوک میتواند با موضوع های مختلف و از هر سوژه ای باشد. ویروس ها جانوران آبزیان خوراکی ها گیاهان ابزار یا حتی ادویه ها و خشکبار، سنگ ها مرجانها انسان ها و تمام آنچه شما گمان می کتید.

سایت پی کو صدها عکس استوک بدون مشکل کپی رایت در اختیار شما قرار می دهد که می تواند برای تولید محتوای کسب و کار شما بسیار مفید باشد.

دانلود عکس استوک
دانلود عکس استوک

همچنین بخوانید : تفاوت وکتور و پیکسل

سایت های دانلود عکس استوک

اگر برای پست های وبلاگ، وب سایت، سوشال مدیا و غیره عکس نیاز دارید می توانید از استوک فتو سکرت شاپ (StoCKPhotosecretsshop) کمک بگیرید زیرا این یک منبع کوچک دانلود تصاویر استوک برای مشاغل کوچک ومتوسط است که دارای پنج میلیون عکس بدون حق امتیاز است. (یعنی برای داشتن هر عکس فقط یک بار هزینه پرداخت می شود)

istock photo اولین منبع تصویر استوک است که از ابتدا با روش پرداخت خرد، روش پرداخت های ناچیز مثلا زیر یک دلار کار میکرده است و بسیاری از وب سایت های عکاسی در حال حاضر از این روش استفاده می کنند.

این وبسایت تصاویر را به صورت بسته ای می فروشد که هزینه در آن بستگی به حجم بسته دارد هر چه تعداد تصاویر بیشتر باشد و بسته بزرگتر قیمت هر عکس کاهش می یابد و ضمنا قابلیت خرید اشتراکی نیز وجود دارد.

کمپانی ادوبی استوک غول نرم افزارهای طراحی نیز با استفاده از کتابخانه Fotolia (منبع معتبر دانلود تصاویر استوک) برای مصارف تجاری و غیر تجاری مجاز است.

همچنین شما می توانید از سایت پی کو عکس استوک مورد نظر خود را دانلود کنید و یا عکس مدنظر خود را به ما سفارش دهید، ما برای شما تهیه خواهیم کرد.