عکس استوک چه کاربردی دارد ؟ و به چه عکسی استوک می‌گویند ؟

بازدید: 206 بازدید

عکس استوک چه کاربردی دارد؟ و به چه عکسی استوک می‌گویند؟

 

احتمالا همه ما داخل فضای مجازی و سایت های بزرگ گرافیکی کلمه “عکس استوک” را دیده باشیم، شاید همه ما ندانیم که عکس یا تصویر استوک دقیقا چه کاربردی دارد؟

تا به حال شده بپرسید یا در اینترنت جستجو کنید “عکس های استوک چیست؟” “تصاویر استوک چیست؟” یا “عکس استوک چه کاربردی دارد؟” “برای چه چیزی استفاده می شود؟” و “به چه عکسی استوک می گویند؟

در این مطلب جامع سعی میکنیم به همه این سوال ها در مورد عکس های استوک پاسخ دهیم . ابتدا درباره تصاویر استوک توضیحاتی می‌دهیم، به بررسی مزایا و کاربردهای تصاویر استوک می‌پردازیم، سپس می‌گوییم به چه دلایلی از عکس استوک استفاده می‌کنیم، در آخر نیز به شما خواهیم گفت چگونه عکس استوک مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

  • عکس استوک چیست؟
  • کاربرد عکس استوک چیست؟
  • همه چیز درباره عکس استوک

 

عکس استوک چه کاربردی دارد؟
عکس استوک چه کاربردی دارد؟

 

عکس‌ استوک چیست؟

توضیح در مورد عکس‌های استوک کار زیاد سختی نیست. عکس‌ های استوک یا تصاویر استوک، عکس‌ها یا تصاویر حرفه‌ای هستند که بدون حق امتیاز برای اهداف خلاقانه یا تجاری خرید و فروش می‌شوند.

این عکس ها می‌توانند برای مقاصد تجاری و یا شخصی مورد استفاده قرار گیرند، همچنین این عکس ها می توانند در جای دیگری نیز مورد استفاده مجدد قرار گیرند.

در واقع ایده “استوک” به این معنی است که تصاویر به جای سفارش برای هر پروژه‌ی خاص به صورت عمده تولید می شوند، این امر باعث می‌شود تا این تصاویر به یک راه حل مقرون به صرفه برای استفاده افراد و مشاغل به طور یکسان تبدیل شوند.

تصاویر استوک به دلیل کیفیت بالا، عکاسی حرفه ای، تطبیق پذیری و راحتی، طراحی مدرن و بسیاری موارد دیگر ابزار خوبی برای اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال هستند. عکس های استوک به انتقال بصری یک پیام، تبلیغ یک محصول، نشان دادن یک ایده، یا بهبود طراحی بدون صرف زمان، تلاش و هزینه برای داشتن یک عکس حرفه ای کمک بسیار زیادی به ما می‌کنند.

 

نکات مثبت عکس های استوک

مخاطب شما می خواهد قبل از خواندن حتی یک خط متن، به تصاویری که در محتوای شماست نگاه کند و پیامی از آن دریافت کند. عکس های محتوای شما که بر اساس آنها برداشت های اولیه مخاطب ایجاد می‌شود، در مورد اینکه آیا می خواهند با برند شما درگیر شوند یا نه، تاثیر بسیار زیادی دارند.

استفاده از یک عکس در یک محتوا، ارائه یا یک پست رسانه اجتماعی تأثیر فوری و آنی دارد. این یکی از ساده‌ترین مزیت ها و کاربرد هایی است که می‌توان با استفاده از عکس های مناسب در محتوا ایجاد کرد. چه برای یک شرکت بزرگ کار می کنید و یا برای خود یک کسب و کار نوپای در حال رشد دارید، احتمالاً زمان زیادی را صرف جستجوی تصاویر در گوگل کرده اید و در آخر به تصویری معمولی و کمی دور از ایده اصلی و با کیفیت پایین که خیلی خوب هم به نظر نمی رسد، اکتفا کرده اید.

از آنجایی که همیشه و در همه پروژه ها سرمایه گذاری زیاد مالی و زمانی برای تهیه یک عکس امکان پذیر نیست، بهترین راه کار استفاده از عکس استوک است.

عکس های استوک تصاویری با کیفیت بالا و غیرقابل تصور را به محتوای شما ارائه می دهند. عکس استوک می‌تواند کمک بسیار زیادی به کسب و کار شما بکند، حتی بیشتر از تاثیر چند کارمند در یک شرکت!

 


همچنین بخوانید : عکس استوک چیست؟


نکات مثبت عکس های استوک
نکات مثبت عکس های استوک

 

کاربرد عکس های استوک

عکس‌های استوک دقیقاً مانند عکس‌های سفارشی و عکس هایی که به صورت شخصی گرفته شده استفاده می‌شوند، و هدف آن افزایش اثربخشی و تأثیر محتوای مختلف است که مخاطبان مختلف را هدف قرار می‌دهند. عکس‌های استوک عمدتاً در انواع فعالیت‌های تجاری، تحریریه، سرگرمی و هنری استفاده می‌شوند.

تحقیقات نشان می دهد که پاسخ انسان به تصاویر بیشتر و معنادارتر از یک متن یا صدا است. تحریک بصری ارتباطات را بهبود می بخشد و این امر آن را به راهی موثرتر و کارآمدتر برای ارسال پیام به عموم مردم تبدیل می‌کند. به همین دلیل، عکاسی و تصاویر ثابت کلیدی برای برندسازی، بازاریابی، تبلیغات، انتشار و تولیدات هنری است. اگر می خواهید چشم بیننده را به خود جلب کنید، باید از تصاویر مناسب استفاده کنید. عکس های استوک منبع بسیار مناسبی برای انجام این کار هستند.

به قول معروف «یک عکس به اندازه هزار کلمه ارزش دارد».

 

چرا از عکس های استوک استفاده می‌کنیم ؟

ما برای استفاده از عکس های استوک در پروژه های خود دو دلیل اصلی داریم :

اول اینکه باعث صرفه جویی در زمان می‌شود، عکس های استوک از قبل تهیه و ویرایش شده، و آماده دانلود و استفاده هستند.

دلیل دوم این که باعث صرفه جویی در هزینه ها می‌شود، خرید عکس های استوک هزینه بسیار بسیار کمتری نسبت به استخدام یک عکاس حرفه ای دارد.

با استفاده از عکس‌های استوک، به‌جای دردسر های عکاسی به سادگی آن را خریداری و دانلود می‌کنید و از آن استفاده می‌کنید. در عرض چند ثانیه!

 

چرا از عکس استوک استفاده می‌کنیم؟
چرا از عکس استوک استفاده می‌کنیم؟

 

مزایای استفاده از عکس های استوک

انتخاب عکس های باکیفیت و مناسب برای برند و کسب و کار شما بسیار حیاتی است. امروزه کسب‌ و کار ها به محتوای بصری مناسب در همه جا، اعم از وب‌سایت‌ها، انتشارات مطبوعاتی،و در حساب‌های شبکه های اجتماعی خود نیاز دارند. عکس استوک همه این کارها را راحت‌تر کرده است.

در اینجا از پنج مزیت اصلی استفاده از عکس های استوک نام میبریم:

 

۱. عکس‌های استوک گزینه‌های انتخابی زیادی را ارائه می‌دهند و دست ما برای انتخاب تصویر مناسب باز است.

۲. رعایت قانون کپی رایت.

۳. صرفه جویی در زمان

(اگر به صورت فوری یک عکس با موضوعی خاص می‌خواهید و زمان لازم برای استخدام و جذب یک عکاس حرفه ای را ندارید، استفاده از عکس‌های استوک راه حل شماست. خرید عکس استوک یک فرآیند سریع و آسان است. بهترین بخش خرید عکس استوک این است که می توانید بلافاصله آن را دانلود کنید و در همان لحظه در دسترس قرار میگیرد تا از آن استفاده کنید.)

۴. تصاویر با وضوح  و کیفیت بسیار بالا در اختیار شماست

کیفیت بالای عکس‌های استوک می‌توانند به شما در بهبود کیفیت محتوایتان کمک کنند.

۵. صرفه جویی در هزینه.

 

عکاس استوک کیست؟

عکاس استوک یک هنرمند است که عکس های حرفه ای و با کیفیت و خلاقانه را برای استفاده افراد و کسب و کار های دیگر تهیه می‌کند، عکاس استوک همچنین این عکس ها را ویرایش و نهایی کرده‌ و در سایت های فروش عکس استوک آپلود می‌کند و از فروش این عکس ها درآمد کسب می‌کند. به عبارت دیگر، عکاس‌ های استوک تصاویری را که مردم نیاز دارند، اغلب بدون نیاز به ذکر منبع در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

 

عکاس استوک کیست؟
عکاس استوک کیست؟

 

کدام عکس های استوک بیشتر خریداری می‌شوند؟

متداول ترین عکس های استوک خریداری شده توسط کاربران مربوط به عکس استوک انسان‌ ها (افراد)، عکس استوک حیوانات، عکس استوک غذا و خوراکی، عکس استوک تبلیغاتی، عکس استوک مکان های دیدنی و مقاصد سفر است.

 

چگونه عکس استوک مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

برای انتخاب عکس های استوک مناسب برای پروژه خود، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، در اینجا به بعضی از این نکات اشاره می‌کنیم:

 

۱. نیازهای کسب و کار شما.

شما سعی دارید با محتوای خود به چه چیزی برسید؟ چه نوع حال و هوا یا فضایی را قصد دارید ایجاد کنید؟ نیاز ها و اهداف خود را روی یک کاغذ بنویسید، هنگامی که نیازهای خود را به خوبی درک کردید، شروع به محدود کردن جستجوی خود کنید.

به این صورت دایره انتخاب تصاویر شما محدود شده و شما میتوانید بهترین تصاویر را انتخاب کنید.

 

۲. بودجه ی شما.

قیمت عکس های استوک بسیار متفاوت است. قیمت این تصاویر در سایت های خارجی می تواند از چند دلار تا صدها دلار متغیر باشد. البته این قیمت ها در سایت های ایرانی تهیه عکس استوک بسیار مناسب تر هستند.

قبل از شروع به جستجوی عکس، تعیین بودجه امری بسیار مهم است.

 

۳. نوع محتوا.

قصد دارید چه نوع محتوایی تولید کنید؟ آیا عکس ها در یک وب سایت، در یک کمپین بازاریابی یا در یک ارائه (مقاله) استفاده خواهند شد؟ نوع محتوا نیز به شما کمک می کند تا جستجوی خود را محدودتر کنید.

 

انتخاب عکس استوک مناسب
انتخاب عکس استوک مناسب

 

آیا عکس‌های استوک می‌توانند به شهرت برند ما آسیب بزنند؟

استفاده از عکس های استوک تا زمانی که با نیازها و کسب و کار شما مطابقت داشته باشد، به برند شما آسیبی نمی رساند. این نکته بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که عکس‌های استوک باید با نیاز ها و موضوع شما به خوبی مطابقت داشته باشند و استفاده از آن‌ها باعث جذب مخاطبان مورد نظر شما شود.

در آخر باید بگوییم اگر صاحب یک وبسایت، شرکت تجاری، کسب و کار در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، یا یک دانشجو یا محقق هستید استفاده از عکس استوک می تواند کمک بسیار خوبی برای شما باشد.

اما باید در انتخاب عکس استوک بسیار دقت کنید که مناسب باشد و به شهرت برند شما آسیب نرساند.

 

برای راهنمایی ها و اطلاعات بیشتر در مورد عکس های استوک به حساب اینستاگرام پی کو، یا به شماره واتساپ و تلگرام پی کو پیام دهید. در اسرع وقت پاسخگو خواهیم بود.


نویسنده : فرزان زاهدی پور