از چه سایت هایی وکتور رایگان دانلود کنیم ؟ معرفی ۱۰ سایت دانلود وکتور رایگان

بازدید: 280 بازدید

از چه سایت هایی وکتور رایگان دانلود کنیم ؟ معرفی ۱۰ سایت دانلود وکتور رایگان

 

کجا می توانید تصاویر وکتور با کیفیت و رایگان پیدا کنید؟ بهترین سایت های دانلود وکتور رایگان کدامند ؟ برای یافتن پاسخ این سوالات این مطلب دقیقا همان چیزی است که باید بخوانید!

ما سعی کردیم در این مقاله بهترین سایت های دانلود وکتور رایگان را به شما معرفی کنیم، تا دیگر مجبور نباشید ساعت‌ها در فضای اینترنت به جستجوی وکتور مورد نظر خود بپردازید.

 

  • دانلود وکتور رایگان
  • از کجا وکتور رایگان دانلود کنیم؟
  • سایت های دانلود وکتور رایگان

 

سایت های دانلود وکتور رایگان
معرفی سایت های دانلود وکتور رایگان

 

چرا از تصاویر وکتور استفاده می‌کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارد برای اینکه ما از وکتور ها در طراحی های خود استفاده کنیم. به نظر من مهم ترین دلیل استفاده از وکتور می تواند صرفه جویی در زمان باشد.

دلیل مهم بعدی این است که برخلاف تصاویر رستر یا شطرنجی معمولی، می‌توانید وکتور ها را تا هر اندازه ای بزرگ و مقیاس بندی کنید بدون تأثیر بر کیفیت آن‌ها.

وکتورها در فرمت های مختلف فایل وجود دارند. فرمت های رایج فایل های وکتوری عبارتند از : SVG، PDF، WMF و البته EPS.


همچنین بخوانید : وکتور چیست و چه کاربردی دارد ؟


شما می توانید به سادگی به جای اینکه خودتان وکتور ها را طراحی کنید، این تصاویر وکتور از پیش ساخته شده را به صورت رایگان دانلود کنید و آنها را در طرح شخصی خود قرار دهید.

البته ناگفته نماند، همه این وکتور ها رایگان نیستند و برای دانلود بسیاری از طرح های وکتور شما باید هزینه پرداخت کنید.

 

سایت های دانلود وکتور رایگان

وب‌سایت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید تصاویر وکتور رایگان از آنها دریافت کنید، در ادامه به معرفی بعضی از این وب سایت های دانلود وکتور رایگان می‌پردازیم.

 

  • از چه سایت هایی وکتور رایگان دانلود کنیم؟
  • معرفی سایت های دانلود وکتور
  • بهترین سایت های دانلود وکتور رایگان

 

۱. سایت فری پیک freepik

وب سایت Freepik یک منبع گرافیکی بسیار جامع و کامل را برای همه طراحان فراهم کرده است. فری پیک دارای بیش از ۸۰۰۰۰۰ وکتور رایگان است. تنوع طرح های وکتور و تصاویر دیگر در این سایت بسیار بالاست. تقریبا در هر موضوعی به دنبال طرح وکتور باشید آن را در Freepik پیدا خواهید کرد.

همچنین می توانید عکس های استوک و فایل های PSD لایه باز را به صورت رایگان دانلود کنید. این وب سایت در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون کاربران بسیار زیادی را از سراسر جهان به خود جذب کرده است.

شرکت های برتر دنیا مانند آمازون، اسپاتیفای، و مایکروسافت از Freepik استفاده می کنند.

سایت فری پیک freepik.com
سایت فری پیک freepik.com

 

شما می توانید فایل های مورد نظر خود را در فرمت های مختلف مثل AI، SVG یا EPS دانلود کنید. نکته مثبت این کار این است که شما نیازی به ارائه هیچ منبعی ندارید. تنها کاری که باید بکنید این است که یک حساب کاربری ایجاد کنید، سپس شروع به دانلود تصاویر و وکتورهای مختلف کنید. (البته برای دانلود فایل ها یک لیمیت روزانه دارید!)

در سایت فری پیک برای دانلود بسیاری از فایل ها باید هزینه پرداخت کنید، برای دانلود وکتور های رایگان ، از قسمت فیلتر ها گزینه free را انتخاب کنید تا فقط فایل های رایگان را به شما نمایش دهد.

سپس وکتور مورد نظر خود را با جستجوی یک کلمه کلیدی از میان وکتور های رایگان پیدا کنید.

مشاهده سایت فری پیک freepik


۲. سایت پیکسابای pixabay

Pixabay یکی دیگر از سایت های دانلود وکتور با تعداد زیادی تصویر وکتور رایگان است. طیف وسیعی از وکتور های رایگان، از وکتور های کارتونی گرفته تا تصاویر اشیا و المان های طراحی را در این سایت خواهید یافت.

سایت پیکسابای pixabay.com
سایت پیکسابای pixabay.com

پیکسابای همچنین تصاویر سایر وب سایت های دانلود وکتور رایگان را جمع آوری می کند و به نمایش می‌گذارد.

همه این وکتور ها به لطف جامعه ای از طراحان خلاق که به طور منظم طرح های خود را ارائه می دهند، در دسترس هستند.

مشاهده سایت پیکسابای pixabay


۳. سایت وکتیزی vecteezy

وکتیزی یکی از بهترین و محبوب ترین وب سایت های دانلود وکتور رایگان و فایل های گرافیکی دیگر است. هزاران فرد و کسب و کار در دنیا وجود دارند که فایل های گرافیکی مورد نیاز خود را از Vecteezy دانلود می کنند. این وب سایت فقط به گرافیک محدود نمی شود، شما می توانید در وکتیزی عکس های استوک و فیلم های استوک و بسیاری از فایل های دیگر را دانلود کنید.

برای دانلود وکتور رایگان از قسمت فیلتر ها گزینه free را انتخاب کنید سپس به جستجوی وکتور مورد نظر بپردازید. در اینجا هم مثل سایت فری پیک فایل های پولی بسیار زیادی وجود دارد که خیلی از آنها را در سایت پی کو در دسترس شما عزیزان قرار داده ایم.

وب سایت وکتیزی vecteezy
وب سایت وکتیزی vecteezy

وکتورهای سایت Vecteezy دارای کیفیت بالا، حرفه ای و بسیار جذاب هستند.

برای استفاده از این سایت نیز باید حساب کاربری ایجاد کرده، و یا با حساب گوگل خود وارد شوید.

بعد از پیدا کردن فایل رایگان مورد نظر روی گزینه دانلود کلیک کنید، باید پنج ثانیه صبر کنید تا بتوانید وکتور رایگان خود را دانلود کنید. در حالی که منتظر شروع دانلود هستید باید یک تبلیغ را تماشا کنید.

مشاهده سایت Vecteezy


۴. سایت وکتور استوک VectorStock

سایت VectorStock دارای فایل های گرافیکی و تصاویر وکتور با فرمت EPS رایگان است. این وب سایت در سال ۲۰۰۷ تاسیس و راه اندازی شد و در ابتدا با مجموعه کوچکی از وکتورها شروع به کار کرد.

امروزه، این سایت دارای یک مجموعه بزرگ از وکتور با نزدیک به یک میلیون فایل وکتور رایگان است.

سایت وکتور استوک VectorStock
سایت وکتور استوک VectorStock

اگر شما طراح گرافیک هستید و وکتور طراحی و ایجاد می کنید، می توانید طرح های خود را در وب سایت وکتور استوک بفروشید و درآمد کسب کنید.

در این سایت نیز برای پیدا کردن فایل های وکتور رایگان ، جستجوی خود را روی فایل های رایگان تنظیم کنید.

مشاهده سایت VectorStock


 

۵. سایت آن دراو unDraw

وب سایت آن دراو unDraw مجموعه ای کامل از تصاویر شگفت انگیز و وکتور هاست که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.

سایت آن دراو unDraw

در این سایت فایل های SVG بسیار خوبی وجود دارد، که این فایل ها در همه موضوعات موجود است و تنوع بسیار زیادی دارد.

مشاهده سایت unDraw


 

۶. سایت فری وکتور Freevector

این سایت بهترین تصاویر وکتور رایگان را برای شما جمع آوری و ارائه می‌کند. Free Vector فایل های وکتوری را از منابع مختلف در سراسر وب جمع آوری کرده و به صورت گلچین درآورده است.

سایت فری وکتور Freevector
سایت فری وکتور Freevector

اکثر فایل های وکتوری که در سایت فری وکتور پیدا می کنید فایل هایی با فرمت های رایج EPS، AI، PDF و SVG هستند. در این سایت در مجموع، بیش از ۹۲۰۰۰ فایل وکتور رایگان آماده استفاده است.

این سایت در هر ماه با حداقل ۳۰۰۰ وکتور جدید به روز می شود. پس با استفاده از این سایت دست شما برای دانلود وکتور های جدید باز خواهد بود.

البته این سایت هم مثل اکثر سایت های دانلود وکتور رایگان برای شما محدودیت هایی گذاشته است. شما می توانید روزانه پنج وکتور را با یک حساب کاربری رایگان دانلود کنید.

مشاهده سایت FreeVector


 

۷. سایت All free download

در سایت All free download شما به بیش از ۲۲۰۰۰۰ وکتور رایگان دسترسی خواهید داشت.

فایل های موجود در سایت free download از وکتور گرفته تا عکس های استوک، فایل های PSD لایه باز، قالب های طراحی، آیکون ها و فونت ها را شامل می شود.

سایت All free download

کالکشن وکتور های سایت دانلود رایگان هر روز به روز می شود. اگرچه وب سایت خیلی مرتب و تمیزی نیست، اما در پیدا کردن وکتور های مورد نظر خود مشکلی نخواهید داشت.

برای دانلود وکتورهای رایگان در سایت Free download لازم نیست حتما ذر سایت ثبت نام کنید. فقط کافی است به این وب سایت مراجعه کرده و وکتور مد نظر خود را جستجو کنید.

مشاهده سایت All free download


۸. سایت Free Design File

وب سایت FreeDesignFile کاملاً بر روی فایل های وکتور تمرکز دارد، طراحان می توانند در جنبه های مختلف کار خود از آنها استفاده کنند.

سایت Free Design File
سایت Free Design File

البته این سایت علاوه بر وکتور رایگان، فایل های PSD، تصاویر استوک، آیکون ها،  و حتی فونت ها را نیز شامل می شود که هر کسی به صورت رایگان می تواند آنها را دانلود و استفاده کند.

مشاهده سایت FreeDesignFile


۹. سایت VectorPortal

بسیاری از طراحان از این سایت به عنوان منبع برای فایل های طراحی استفاده می کنند. وب سایت VectorPortal در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شده و یکی از قدیمی ترین سایت های دانلود وکتور رایگان است.

سایت VectorPortal
سایت VectorPortal

در سایت VectorPortal می توانید وکتورها را بر اساس دسته بندی جستجو کنید در این سایت بیش از ۲۵ دسته بندی موجود است. همچنین می توانید نتایج را بر اساس محبوب ترین وکتور ها و یا جدید ترین وکتور ها فیلتر کنید.

مشاهده سایت VectorPortal


 

۱۰. سایت ۱۰۰۱ Free Downloads

۱۰۰۱ دانلود رایگان (۱۰۰۱ Free Downloads) یکی دیگر از سایت های جامع برای دانلود تصاویر وکتور رایگان است. این وب‌سایت مجموعه گسترده‌ای از وکتورها با انواع فرمت ها را ارائه می‌دهد.

سایت 1001 Free Downloads
سایت ۱۰۰۱ Free Downloads

شما می‌توانید از این وکتور های رایگان که با فرمت های مختلفی ارائه شده، مثل فرمت EPS ، فرمت AI ، و البته فرمت SVG به راحتی در طراحی UX و همچنین برای انواع تولید محتوا استفاده کنید. در سایت فری دانلود ۱۰۰۱ می‌توانید همه چیز را پیدا کنید، از آیکون ها و وکتور ها گرفته تا تصاویر و عکس های استوک با کیفیت بالا.

مشاهده سایت ۱۰۰۱ Free Downloads


با وجود این سایت های دانلود وکتور رایگان و دسترسی به تعداد بسیار زیادی از وکتور ها به صورت آنلاین، هرگز برای پیدا کردن آنچه که به دنبال آن هستید دچار مشکل نخواهید شد. ۱۰ سایت دانلود وکتور رایگان معرفی شده در این مقاله، وکتور رایگان و دیگر فایل های گرافیکی مورد استفاده در طراحی را در اختیار شما قرار می دهد و تا حد زیادی نیاز شما را برطرف خواهد کرد.


نویسنده : فرزان زاهدی پور