طراحی وب سایت دبیرستان

بازدید: 1760 بازدید

طراحی وب سایت دبیرستان

برای طراحی یک وبسایت ابتدا باید بدانیم وبسایت چیست؟

طراحی وب‌توانایی ساخت و راه اندازی صفحات وب است وبرای اولین بار تیم برنر زلی در سال ۱۹۹۱دست به ابداع وبسایت زد.در این زمانه که تمام امور زندگی به نحوی با تکنولوژی و اینترنت گره خورده است و علم و فناوری از مدارس و اموزشگاه ها نشأت میگیرد ،توفع به جایی است که مدارس نه در پس قافله تکنولوژی یارانه ای بلکه در مرکز ان باشد تا ارتباطات افراد جامعه را از ابتدا در مسیر فرهنگ درست و به روز استفاده از شبکه ی جهانی قرار دهند .

فایده ی ایجاد وبسایت برای مدرسه :

یک:بهبود توسعه ارتباط دو طرفه بین والدین با مدرسه‌در راستای مسائل تربیتی و اخلاقی و درسی فرزندانشان ،مدرسه و بالعکس.

دو:در هر زمان که والدین خارج از امور روزمره اراده کنند. سه:چون دانش اموزان در سن نوجوانی هستند روابط عاطفی خیلی راحت انهارا درگیر میکند پس رابطه ی خوب دانش اموزان سابق با مدیر و دبیران روی علاقه مندی و وابستگی دانش اموزان با مدرسه تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.چهار:برگذاری ویدئو کنفرانس ،اولیا ومربیان باعث تعاملات سازنده خواهد شد .پنج: داشتن وبسایت حرفه ای وکارامد اموزشگاه را در نظر والدین با اُبهت و افتدار بیشتری نشان میدهد. شش: موفقیت های دانش اموزان در المپیاد های ورزشی،علمی،فرهنگی و دینی در سایت و اعلام افتخارات کسب شده ،هزینه هایی که برای رشد فضای اموزشی مثل کتابخانه و ازمایشگاه و زمین ورزشی مدرسه میتواند والدین را برای حمایت مالی و اقتصادی و شراکت در امور پیشرفت مدرسه همراه کند که این امر خود بسیاری از مشکلات اموزشگاه ها را برطرف میکند.

چتـروم،چتر باز گفتگو:گفتگوی انلاین یا همان چت بستر مناسب و مورد قبولی برای اولیا ومدارس است که با این روش هم والدین ،هم فرزندان در راستای مشکلات اموزشی ،درسی،اجتماعی،وحتی گاهی خانوادگی میتوانند با پرسنل اموزشگاه در ارتباط باشند .

در دسترس بودن :وبسایت باید همیشه انلاین و با هر سرعت اینترنتی در دسترس باشد.

دارا بودن صفحه ی اختصاصی: برای اعلام نتایج امتحانات وازمون های هوش،اطلاعیه ها،و المپیاد ها و… این وبسایت نیازمند یک صفحه وب اختصاصی است تا دانش اموزان و والدین بتوانند به طور مستقیم‌به نمرات دسترسی داشته باشند. دو:صفحه ای مخصوص فعالیت های اموزشگاه که حاوی عکس و… است. سه:صفحه ی تماس مستقیم با اولیا و فرزندانشان وتماس با اموزشگاه. چهار :صفحه ای خصوصی خصوصی،نمونه سوالات و فایل های تمرینی و اموزشی. پنج :قیمتی برای تعین وقت به صورت غیر حضوری برای مراجعات که ترافیک حضور در مدرسه را کاهش دهد. شش: مهم تر از همه صفحه ای مخصوص ارتباط مستقیم با مشاوره مدرسه برای حل بسیاری از مسائل و مشکلات ضرور دانش اموزان . هفت:صفحه بودجه؛که در ان والدین میتوانند کمک های نقدی خود را به حساب بانکی مدرسه واریز نمایند یا برای تهیه هدایا برای مناسبت های مختلف با مدرسه هماهنگ شوند. هشت :البته صفحه ی نظرسنجی و انتقادات وپیشنهادات وصفحه ی کتابخانه مجازی که نقش‌مهمی در ارتقاء فرهنگ جامعه میتواند ایفا کند. نه :صفحه ی تبادلات بین مدرسه ای با سایر شهر های کشور که دانش اموزان بتوانند به راحتی با داشته ها ودستاورد های دینی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وعلمی دیگر مناطق میهن پهناورمان اشنا شوند. با همه ی این مطالب بومی سازی سایت ازدمهمترین نکات طراحی یک وبسایت مدرسه است چون در هر منطقه فرهنگ ها اداب و رسوم ومفاهیم و زبان اموزشی با هم تفاوت های زیادی دارد.