موزیک های بدون کپی رایت یوتیوب

بازدید: 1932 بازدید

موزیک های بدون کپی رایت یوتیوب

کار کردن و ساختن ویدیو در یوتیوب دیگر از حالت تفریح جدا شده و کاملا تبدیل به یکی از جذاب ترین مشاغل دنیا شده است. اما تولید محتوا در این پلتفرم قوانین و سختی های خاص خود را نیز دارد.

پشت‌صحنه دنیای هیجان‌انگیز یوتیوبرها ساعت‌ها تلاش است. شما مراحل زیادی را طی می‌کنید تا یک ویدیوی پربازدید ارائه دهید. اما اگر نکات ریزی را از قلم بیندازید، تمام انرژی و وقتی که گذاشته‌اید به‌ هدر می‌رود. اخطار کپی‌رایت از مواردی است که دل یوتیوبرها را خون کرده است. باید با مطالعه دقیق روی قانون‌ کپی‌رایت یوتیوب، از دست مشکلاتی که به همراه دارد، خلاص شوید.

همچنین ببینید پکیج بزرگ موزیک های زمینه ای

موزیک های بدون کپی رایت یوتیوب
موزیک های بدون کپی رایت یوتیوب

کپی رایت یوتیوب چیست؟

کپی رایت به معنای حق انحصاری یک فرد برای تولید، انتشار و یا فروش اصل اثرش است. در واقع هدف اصلی قانون کپی رایت حفاظت از زمان و تلاش صاحب اثر است.

خیلی از اوقات این قوانین به نظر دست و پاگیر می‌آیند اما این قوانین با دو هدف اصلی حفظ حق و حقوق معنوی مالک محتوا و پاک نگه داشتن فضای پلتفرم یوتیوب ایجاد شده اند. شاید در نگاه اول برای تولید کننده محتوا آزار دهنده باشد اما هرچه زحمت بیشتری برای محتوای کشیده و زمان بیشتری برای تولید محتوا صرف کرده باشد به این قوانین به چشم یک ویژگی مثبت نگاه خواهد کرد.

از آنجایی که مانیتایز کردن چنل یوتیوب و بعد از آن کسب درآمد از یوتیوب کار آسانی نیست این که کسی نتواند از محتوای شما سو استفاده کند مزیت بسیار خوبی به حساب می آید.

اما نکته اینجاست که ما چگونه این قوانین را به درستی رعایت کنیم تا هم چنل خودمان را از مشکلات قوانین کپی رایت یوتیوب دور نگه داریم و هم به دیگران اجازه سو استفاده از محتوای خود را ندهیم.

کپی رایت موزیک های یوتیوب

یکی از مواردی که بسیار مورد توجه یوتیوب است موزیک های استفاده شده در ویدئو های کاربران است.

برای ویدیوهای یوتیوب باید از کاور ویدیو یوتوب و موزیکی استفاده کنید که اجازه انتشار آن را دارید. یعنی یا باید اجازه استفاده از آن فایل موسیقی را از صاحب اثر داشته باشید یا از موزیکی استفاده کنید که صاحب اثر از همان ابتدا حق استفاده از موسیقی به همه داده و هرکسی بدون نگرانی می‌تواند هرجایی از موزیک او استفاده کند.

کپی رایت یوتیوب چیست؟
کپی رایت یوتیوب چیست؟

یوتیوب چگونه ویدیو ها را بررسی میکند ؟

یوتیوب برای بررسی محتوای ویدیوها، از سیستم هوشمندی به اسم “تشخیص دهنده محتوا (content ID)” استفاده می‌کند. هر ویدیویی که در یوتیوب بارگزاری می‌شود، تشخیص دهنده‌ی محتوا آن را ارزیابی می‌کند تا موسیقی یا فیلم کپی‌رایت‌دار را پیدا کند. این تکنولوژی به صاحبان محتوا اجازه می‌دهد که اثر متعلق به خودشان را شناسایی کنند. سپس، صاحب اثر تصمیم می‌گیرد که چه اتفاقی برای این تخلف بیفتد.

اگر در یوتیوب ویدیویی آپلود کنید که قانون کپی‌رایت را نقض‌کند، صاحبان آن اثر با استفاده از تشخیص دهنده محتوا، متوجه حضور محتوای خود می‌شوند. برای شما دو اتفاق می‌تواند رخ دهد که به موجب آن پیام های زیر را دریافت می کنید :

Copyright claim: ادعای کپی رایتی (یا به عبارتی دیگر: تطابق با محتوای شخص ثالث)

Copyright strike: اخطار کپی رایتی ( شمشیر تیز و برنده کپی‌رایت) همانطور که می‌بینید، اخطار و ادعای کپی‌رایت دو حالت متفاوت هستند.

پس کارکردهای خاص خود را دارند. اگر سه اخطار بگیرید، کانال شما به همراه بقیه کانال‌های متصل به یوتیوبتان(حتی اکانت گوگل) همگی باهم حذف می‌شوند (الان دلیل نامگذاری را فهمیدید). اما زمانی که claim دریافت کنید، همچین اتفاقی نمیوفتد.

چگونه در یوتیوب اخطار کپی رایت دریافت نکنیم؟
چگونه در یوتیوب اخطار کپی رایت دریافت نکنیم؟

چگونه در یوتیوب اخطار کپی رایت دریافت نکنیم؟

بهترین روش برای نگرفتن اخطار کپی‌رایت، استفاده از آرشیو موسیقی و صدای یوتیوب است که آن‌ها را در YouTube Audio Library در اختیارتان گذاشته.

کافی است از قسمت یوتیوب استودیو به این بخش مراجعه کرده تعداد بسیار زیادی آهنگ‌های رایگان را برای استفاده در پروژه‌ها و فیلم‌های خود در ژانرها و سبک های مختلف پیدا و دانلود کنید. این یک کتابخانه بزرگ از آهنگ و جلوه‌های صوتی رایگان است که هیچ اخطار کپی رایتی در ویدیوهای شما ایجاد نمی کند.

اما شما باید محدودیت‌هایی را هم در نظر بگیرید:

همه آهنگ‌ ها فقط در قالب MP3 در دسترس هستند، پس اگر موزیک خود را در قالب حرفه ای ۲۴ بیت / ۴۸ کیلوهرتز ترجیح می‌دهید، آن را در آنجا پیدا نمی کنید.

بعضی موزیک‌ها نیازمند ارائه نام هنرمند اصلی می‌باشند که باید توضیحات ویدیو به آن اشاره شود.

این کتابخانه صوتی دارای آثار رایگان زیادی است اما همانطور که از اسمش پیداست رایگان است و شما نباید توقع زیادی از هنرمندانی که آثار خود را به صورت رایگان در این قسمت قرار می‌دهند داشته باشید.

شرایط استفاده از موسیقی در YouTube یا استفاده از آن در پروژه های آزاد یا تجاری گاهی واضح مشخص نیست (جدا از کسب درآمد از ویدیوهای خود در YouTube).

یوتیوب هیچ مشکلی در زمینه استفاده از این موسیقی در خارج از این پلتفرم را پشتیبانی حقوقی نخواهد کرد. و فقط برای حق کپی رایت یوتیوب می‌توایند به طور صد در صد روی این موزیک ها حساب باز کنید.

سایت‌های دانلود موزیک بدون کپی رایت برای یوتیوب

وب سایت‌هایی نیز وجود دارند که موسیقی‌های متنوعی را به این شکل در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه چند وب سایت برتر در این زمینه را به شما معرفی می‌کنیم.

Mixkit

وب سایت Mixkit گالری از کلیپ‌های تصویری و موزیک‌های متنوع است که دسترسی به تمام آن‌ها برای کاربران رایگان است. تیم Mixkit بهترین آهنگ‌ها و کلیپ‌ها را به صورت رایگان گردآوری می‌کنند.

Videvo

در این وب سایت بیش از ۱۸ هزار موزیک، کلیپ موشن گرافیک و فیلم رایگان وجود دارد که هر لحظه در حال افزایش است. آن چیزی که این وب سایت را متفاوت و خاص نشان می‌دهد، محتواهای آن است که با وسواس انتخاب می‌شود و با بهترین کیفیت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

Cchound

وب سایت دیگری که به منظور دانلود موزیک رایگان بدون کپی رایت قصد داریم به شما معرفی کنیم، Cchound است. در این وب سایت مجموعه‌ای از موسیقی‌های دارای مجوز CC یا همان مجوز مشرتکات خلاقانه گردآوری شده است.

Pixabay

در این وب سایت هزاران آهنگ و موسیقی رایگان وجود دارد که طیف وسیعی از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. تمامی این موزیک‌ها برای استفاده تجاری و غیرتجاری رایگان است. شاید به همین دلیل باشد که این وب سایت از محبوب‌ترین‌ها در این حوزه شناخته می‌شود.

Bensound

Bensound نیز یکی دیگر از وب سایت‌هایی است که در ارائه موزیک رایگان بدون کپی رایت فعالیت می‌کند. شما می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه خود را از این وب سایت دانلود کنید، اما باید بدانید که امکان ریمیکس آهنگ‌های موجود در این وب سایت را ندارید.

Tunetank

به عنوان آخرین منبعی که می‌توانید موزیک رایگان بدون کپی رایت را دانلود کنید، به شما Tunetank را معرفی می‌کنیم. این وب سایت با مجوز بی نهایت تمامی نیازهای شما را پوشش می‌دهد. از این رو می‌توانید هر آهنگی که می‌خواهید را از این وب سایت دانلود کرده و از آن در هر موردی حتی موارد تجاری نیز استفاده کنید.

موزیک های خاص بدون کپی رایت

اما همیشه این موزیک ها جواب گوی کار شما نیست و شما دنبال یک موزیک خاص بدون کپی رایت هستید.

برای استفاده از این موزیک های خاص و بدون کپی رایت و افکت های صوتی بدون کپی رایت برای یوتیوب باید برای استفاده از آن ها پول پرداخت کنید.

یکی از سایت هایی که می توان از آن موزیک یا افکت صوتی برای یوتیوب تهیه کرد سایت audiojungle است.

سایت audiojungle

سایت audiojungle ، یکی دیگر از سایت های شرکت Envato می باشد که در سایت AudioJungle شما می توانید موسیقی بدون کپی رایت و جلوه های صوتی بدون کپی رایت را خریداری کرده و یا با عضویت در سایت، برای فروش بارگزاری کنید. این سایت، متعلق به جامعه آهنگسازان و موسیقی دان ها می باشد و آنها میتوانند آثار خود را در آن به فروش بگذارند.

سایت AudioJungle ، یکی از سایت های در حال رشد در جهان موسیقی برای خرید و فروش افکت های صدا و محتوای صوتی است. AudioJungle دارای یک کتابخانه صوتی در حدود ۱۰۰۰۰۰ مورد از جمله حلقه های موسیقی، بسته های موسیقی، فایل های منبع و … می باشد. محصولات صوتی AudioJungle، با کیفیت بالایی که توسط تولید کنندگان و آهنگسازان بین المللی شناخته شده است تهیه می شود.

استفاده از فایل های صوتی سایت audio jungle

برای دانلود فایل موزیک های بدون کپی رایت audiojungle و یا افکت های صوتی بدون کپی رایت audiojungle می توانید از قسمت موزیک های بدون کپی رایت سایت پی کو اقدام به دانلود و استفاده فرمایید.

خرید از سایت audiojungle

همچنین میتوانید برای خرید از سایت audiojungle، روی کمک ما حساب کنید. شما به راحتی می توانید محصول مورد نظر خود را از سایت audiojungle خریداری نمائید. جهت خرید از سایت audiojungle، تنها لازم است از طریق ثبت درخواست از لینک زیر موزیک و یا فایل صوتی مد نظر خود را جهت سفارش برای متخصصان ما ارسال نمائید تا در سریع ترین زمان ممکن برای شما تهیه و ارسال شود.

در آخر باید گفت فعالیت در یوتیوب فرآیندی شیرین اما پرچالش و پر ماجرا است. مراحل مختلفی را باید پشت‌ سر بگذارید تا زحماتتان دیده شود. اگر قانون کپی‌رایت را نادیده بگیرید، یوتیوب با ترفند‌های خاص خود فعالیت شما را محدود می‌کند. امیدواریم با رعایت مواردی که در این مطلب گفته شد، از رخ‌دادن مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.