ترجمه سریع قالب وردپرس

بازدید: 1999 بازدید

ترجمه سریع قالب وردپرس

جهت ترجمه و فارسی سازی ورد پرس باید چند مرحله را انجام داد.

۱. معرفی منبع مناسب جهت دانلود یا خرید قالب

شما میتوانید قالب ورد پرس را هم به طور رایگان از یک منبع ( مخزن )ورد پرس دانلود کنید که قالبا بهینه سازی شده واستاندارد است. یا آن را بخرید  که در این صورت باید از طریق سایت های معتبر اقدام کنید،آنها از چندین نوع پیوسته ورد پرسی برخوردار هستند.

علت ارائه ی رایگان قالب ورد پرس؛ برخی سایت های ایرانی هزینه پرداخت قالب اورحینال رابپردازند ، قالب ها را از سایت های خارجی نال کرده و برای دانلود رایگان در سایت میگذارند

null کردن یعنی چه ؛ نال کردن یک افزونه یا قالب به این معناست که به جای خرید نسخه اصلی از نسخه کرک شده استفاده کنیدالبته اکثر کرک ها دارای کد های مخرب هستند که سبب ایجاد اختلال در عملکرد سایت یا هک شدن آن میشود.

۲ . نرم افزارهایی که بتوان قالب را در آن فارسی سازی کرد

دو نرم افزار ،یکیpoedit  جهت ترجمه لغات فایل زبان و دیگری نرم افزار ویرایش متن،که به شما امکان راستچین کردن متن را میدهد. مثلا؛ notepad یا sublimetext که بسیاری از برنامه نویسان حرفه ای از آن بهره میبرند.

۳ . نصب وراه اندازی قالب:  شما میتوانید بدون رفتن به هاست قالب ورد پرس را روی کامپیوتر نصب کنید که کمک گرفتن از مقاله ی لوکال هاست ، یا از طریق لینک نحوه نصب قالب ورد پرس این کار را به راحتی انجام دهید.

  1. نحوه نصب دمو قالب شبیه به پیش نمایش ، ( پیاده سازی دمو) : پس از نصب قالب میبایست ابتدا پیش نمایش قالب نصب شود ،قالبذها به صورت پبش فرض خام بوده ، وحاوی اطلاعات نیستند، اما برخی قالب ها درقسمت مدیریت درون ریزی دارند، وشما میتوانید محتوای سایت پیش نمایش را روی سایت خودذپیاده کنید ،که سایت شما دقیقا شبیه به پیش نمایش اصلی قالب ورد میشود ، اما برخی طراحان به همراه قالب یک طرح درون ریز ارائه میدهندکه با لستفاده از درون ریزی کردن میتوانید به صورت دستی سایت را شبیه دمو اصلی در آوریدنکته ؛ هنگام اجرای برنامه درون ریز برای پیش نمایش میتوانید از افزونه revolution slider , کمک بگیرید .
  2. اقدام به ترجمه لغات قالب به کمک poedit : برای کارترجمه معمولا اکثر قالب هاداستاندارد بوده وحاوی فایل زبان می باشند،در این بخش پو شه ای به نام languages (زبان ها) موجود میباشد ، که بیشتر زبانها در آن هست ، شما در اینجا باید یک فایل زبان فارسی درست کنید، پس لازم است فایل پیش فرض انگلیسی رابه  fa-IR.mo و fa-IR.po تغییر دهید یعنی به دو فرمت ( پو ، مو )  برای شروع برنامه پو ادیت را نصب کرده در فایل زبانها همان طور  که در بالا گفتیم انگلبسی را به فارسی تغییر داده ،بعد فایل پو را در فرمت پوادیت باز کنید ،در این برنامه لیستی از کلمات وجملات انگلیسی موجود است،ودر انتهای لیست دو کادر یکی برای نوشتن کلمه اصلی به زبان انگلیسی  وکادر دوم ترجمه فارسی همان لغت یا جمله میباشد .

نکته ؛ قابلیت های هرکدام از فایل های po. mo ؛ شما در برنامه poedit  بعد از باز کردن فایل قادر به ویرایش متن خواهید بود ،اماذفایل مو قابل ویرایش نیست ،ولی در ترجمه فایلهای بسیار مهم کاربرد دارد ،واضح تر این است که شما تغییرات را روی فایل po انجام میدهید ،بعد از ذخیره به طور اتوماتیک در mo نیز ذخیره میشود ودر پایان فایل ما به صورت ترجمه شده در mo نمایش داده میشود.

نکته ؛ با حذف po متن ترجمه شده در mo باقی میماند اما اگر mo را حذف کنیم فایل را ازدست میدهیم ،واین اهمیت فایل mo را میرساند.

  1. ایجاد فایل rt1.Css برای فایل : پس از انجام مراحل قبلی باید در پوشه قالب یک فایل به نام rt1.Css بسازید ، این فایل بذای ورد پرس شناخته شده است در نتیجه کد هایی که شما برای راستچین شدن داخل ابن فایل مینویسد را با اولویت اجرا می کند،اگر فایل rt1.Css رااجرا نکنید میتوانید کار را در style.Css اعمال وراستچین کنید ،ولی نیاز به اعمال تغییراتی دارد تا به صورت استاندارد در آید.

علت انجام استاندارد سازی فارسی؟ بهتر است فایل rt1.Css را ایجاد کنید تادقالب ورد پرس فارسی به صورت فارسی راستچین باشد،وروی انگلیسی چپ چین وانگلیسی باشد ،با رعایت این اصول حالت زبانهای مختلف حفظ میشود . ضمنا شما برای فارسی سازی به کد های Css نیاز دارید .

در اکثر موارد شما باید لغات یا کد هایی رااز سمت چپ به راست بیاورید وتراز بندی را به طور راستچین انجام دهید ،برای این کار به ابزار د یکری که کد ها را برسی کند،از جمله بهترین ابزار افزونه مرور گر فایر فاکس هست  به نام فایر باگ که در بخش پلاگین های فایر فاکس میتوانید آن را جستجو ونصب کنید ،ابزاردیگری که به کمک شما میآید اینسپکت المنت نام دارد in spect element شما با این دو ابزار میتوانید کد های Css را باز کنید

  1. اضافه کردن فونت فارسی به ترجمه : آخرین مرحله کار افزودن فونت فارسی به قالب است ،شما فونت های مد نظر را در یک پوشه گذاشته و آن را داخل پوشه اصلی قالب قرار دهید ،نکته ؛ برای هر فونتی در صفحه وب سه فرمت موجود است اکنون باید از ویژگی فونت فمیلی برای تغییر فونت هایی که میخواهید استفاده کنید ،حالا عملیات راستچین شدن قالب ورد پرس شما  به اتمام رسیده .

اگر میخواهید شروع کنید به قالب های اورجینال خارجی پی کو سر بزنید.  ورود جهت دانلود قالب

قالب وردپرس خبری