تفاوت بین افترافکت و پریمیر

بازدید: 1936 بازدید

تفاوت بین افترافکت و پریمیر چیست؟

با افترافکت اشنا شوید تا تفاوتش با پریمیر را بهتر بدانید.افترافکت از قدرتند ترنی برنامه ها در زمینه خلاقیت است که امکان کامپوزیت کردن چند لایه ویدئو را به مخاطب‌میدهد .از کاربرد های برجسته ی افترافکت این است که میتوان در ساخت انیمیشن و جلوه های ویژه بهره برد که سبب تحول بزرگی در حال ویرایش شده  است ،بزرگ ترین کار افترافکت فعلا  ساخت انیمیشن های چند ثانیه ایست که به انها موشن گرافی میگویند . اگر قصد کسب درامد از افترافکت را دارید باید خلاقانه با اندیشه های نو و تلاش و پشتکار زیاد وارد شوید تا بتوانید طی چند ثانیه بهترین نتیجه را در ویدئو گرافی خود به دست اورید ،از تاثیرات دیگر افتراکت ایجاد خلاقیت در افراد است ،این نرم افزار کاربردی میتواند به راحتی افکار بدی و منحسر به فرد کاربر را به صورت خلاقانه و جذاب به ویدئو های دیدنی و جدید تبدیل کند و سبب تقویت مهارت واستعداد فرد در زمینه ویرایش و تولید فیلم و اثار هنری متنوع شود .

وهم حرکت در گرافیک ،شما به وسیله افترافکت میتوانید در طراحی های خود با کمک جلوه های ویژه بصری انچه در ذهنتان پنهان است اشکار سازید و نیز میتوانید در صحنه های ثابت ایجاد حرکت کرده و بالعکس یعنی صحنه های متحرک را ثابت جلوه دهید،این کار با استفاده از وهم حرکت در هنر گرافیک امکان پذیر است.

انیمیشن سه بعدی :ایجاد انیمیشن های سه بعدی به وسیله افترافکت بسیار جذابند و نظر مخاطب را به خود جلب میکند این کار با ترکیب رنگ امیزی های پیشرفته وصحنه سازی های گوناگون انجام میشود .ایجاد صحنه های خلاف واقعیت :استفاده از وهم گرافیکی در افترافکت باعث ایجاد تصاویر باورنکردنی وتخیلی در فیلم میشود .

تبلیغات بزرگ وسودمند تلوزیونی: این نرم افزار با استفاده از متحرک سازی ،اشیا ومتون مختلف و ایجاد برچسب تبلیغاتی متفاوت در تبلیغات مختلف،نظر مخاطبان و مشتریان را کاملا جلب کرده و به فروش وتوسعه بازار محصولات کمک زیادی میکند. دیگر مزیت افترافکت این است که شما میتوانیداز انیمشن های از پیش ساخته شده در فایل های خود استفاده کرده وکار های جدیدی خلق کنید .

پریمیر یا (ADOBEPREMEREPRO) را بشناسید.از بهترین وقدیمی ترین نرم افزار های دیداری ،شنیداری،دیجیتالی است که برای کارهایی از قبیل ویرایش‌ویدئو و فیلم و تدوین استفاده میشود و تمام ابزار های مورد نیاز یک فایل ویدئویی را دارا میباشد .

از مزایای پریمیر این است که از طریق این نرم افزار میتوانید انواع فایل های فوتوشاپ را باز کرده و تغیراتی را که میخواهثد در ان اعمال کنید،دو:چون پریمیر از نرم افزار های شرکت ادوبی است قابلیت همکاری با تمام نرم افزار های دیگر ادوبی مثل ps Ae Pr Id Fl Fw Mu Dw Au …را دارد.

سه: سرعت بالا در ویرایش و‌تدوین فیلم ،چهار:طراحی گرافیک و توسعه وبسایت ،پنج:پشتیبانی از اکثر فرمت ها ،مثل SWF .شش: امکان ویرایش کلیپ های صوتی و تصویری و ترکیب انها با یکدیگر (به دلیل پشتیبانی از فرمت های مختلف)،هفت:دارا بودن ابزار هایی مثل ،ویرایش و مونتاژ فیلم ،ویرایش و درج صدای فیلم(میکسر صدا،پریمیر با خروجی صدای قوی میتواند از پلاگین استانداردVST3در ان استفاده کرد) ،هشت:قابلیت ذخیره فیلم با هرفرمت وکیفیتی که مد نظر کاربر باشد،نه:توانایی درج متن و زیرنویس روی فیلم (فیلم های dvd زیرنویس دار توسط این نرمافزار قابل ویرایش است)،ده:امکان قرار دادن لوگو یا واترمارک یا برش قسمت هایی از فیلم که نمی خواهید.

درباره پریمیر این نکات را نیز میتوان افزود که پریمیر قابلیت پشتیبانی انجین(یا همان موتور MPE) بدون اتظار برای رند شدن سکانس ها و کلیپ های شما در طول تایملان را دارد تا بتوانید به راحتی در پنجره پیش نویس انها را نمایش دهید.

ویرایش اسان خروجی‌های هم زمان،چند دوربین از یک صحنه از دیگر توانایی های پریمیر است.

با انچه تا به اینجا درباره این دو دست اورد شرکت ادوبی گفتیم (پریمیر،افترافکت)دانستیم که در بیشتر موارد قابلیت های پریمیر بر افتر افکت برتری دارد اما نباید از افترافکت نا امید شد چون این نرم افزار قابلیت ماسک کردن را دارد ،این نرم افزار با ایجاد ماسک ها ،صحنه های مختلف را ردگیری و کوشش دهی میکند و با این کار جلوه های ویژه را به راحتی انجام میدهد در حالی که در پریمیر این کار خیلی به سختی قابل اجراست،دوم :ردیاب دوربین:ردیاب دوربین سه بعدی افترافکت یک ابزار عالی برای تکرار حرکات دوربین در یک‌صحنه است با این تکنیک میتوان لایه های جدید را با صحنه ی اصلی همخوانی داده وبه ان اضافه کرد.

انچه در پریمیر و افترافکت تفاهم ایجاد کرده یکی بودن شرکت تولیدکننده انهاست(ادوبی) که امکان کپی کردن کلیپ ها و فیلم هارا بین این دو نرم افزار به راحت

ی فراهم اورده به طوری که فایل های هرکدام را میتوان داخل دیگری import کرده و روی انها کار کرد ،این ها در اصل مکمل یکدیگرند.