اقامت ترکیه ۲۰۲۱

بازدید: 1308 بازدید

اقامت ترکیه ۲۰۲۱

یکی‌از‌پر طرف دار ترین کشور ها برای اقامت،ترکیه است چرا که کشوری توریستی و زیبا به شمار میرود و حال‌به شرایطی که برا یاقامت در آنجا احتیاج است می پردازیم.

اقامت ترکیه وشرایط عمومی:پایتخت این کشور ،شهر آنکارا است. و‌زبان اصلی اش ترکی می باشد.ودین رسمی این کشور اسلام است.

مزایای اقامت ترکیه:

ا:قرار گرفتن در بین کشور های اروپایی

۲:اقتصاد وصنعت روبه رشد

۳:دین وفرهنگ بسیار مشترک با مردم ایران

۴:نزدیکی ایران

۵:عدم نیاز به ویزای ورود به این کشور برای شهروندان ایران

 

روش های اقامت ترکیه شامل ۶ دسته:تحصیلی،کاری،سرمایه گذاری،پناهنی،ازدواج،و تولد می باشد.

اقامت ترکیه از طریق تحصیل:یکی از بهترین روش های اقامت در ترکیه تحصیل در دانشگاه های این کشور است،تحصیل در این کشور از پیش دبستانی تا دانشگاه امکان پذیر است.

تحصیل در دوره پیش دبستانی تا ۶ سالگی و‌دبستان از ۶ تا ۱۴ سال به صورت اجباری و رایگان ،در دبیرستان از ۱۴ تا ۱۸ سال ،هنرستان از ۱۸ سال به بالا در دانشگاه امکان پذیر خواهد بود . تحصیل در مقطع فوق دیپلم؛فنی ۲ ساله،لیسانس ۴ ساله،فوق لیسانس ۲ساله و دکترا ۳ تا ۵ ساله است. رشته های پر طرف دار این کشور شامل:علوم کامپیوتر،روانشناسی،گردشگری،ریاضیات،زبان وادبیات ترکی،طراحی صنعتی و… میشود.

و اما مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی در ترکیه؛پاسپورت،عکس پاسپورتی،رضایتنامه برای کودکان زیر ۱۸ سال،نامه پذیرش از دانشگاه،رسید پرداخت شهریه دانشگاه،اظهار نامه تمکن مالی یا نامه از سوپر واریز،نمره زبان ترکی و یا انگلیسی.

 

اقامت ترکیه از طریق کار :برای اقامت از این طریق باید از کار فرمایی در ترکیه پیشنهاد کاری داشته باشید. دانشتن زبان ترکی از امتیازات و الزامات کار در این کشور است.اسامی چند تا از مشاغل مورد نیاز این کشور؛کارشناس اقتصادی،ITو مهندس کامپیوتر، مدیر رستوران های زنجیره ای،مهندس.

 

اقامت ترکیه ۲۰۲۱ از طریق سرمایه گذاری :اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه به چند روش امکان پذیر است که شامل:ثبت شرکت،خرید ملک،سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی،و از طریق خرید سهام و اوراق بهادار و سرمایه گذاری در بانک های ترکیه و سرمایه گذاری بدون حق کار می باشد. داشتن حداقل ۱۸ سال تمام و داشتن طرح توجیه اقتصادی از حداقل شرایط مورد نیاز برای سرمایه گذاری در ترکیه می باشد.صنایع کشاورزی ،اتومبیل،پوشاک،معدن،املاک و گردشگری از بهترین وسودآور ترین صنایع ترکیه برای سرمایه گذاری است.

 

اقامت ترکیه از طریق ازدواج : ازدواج با شهروند ترکیه هم یکی از راه های اقامت در این کشور می باشد.که‌بایستی بالای ۱۸ سال بوده وحداقل ۳ سال از زندگی مشترکشان گذشته باشد .البته باید اثبات کنند که باهم زندگی کردند و تمکن مالی برای زندگی مشترک را دارند ،مساله امنیتی نداشته باشند و حداقل مسکن را برای زندگی داشته باشند.

 

اقامت ترکیه از طریق تولد :در این روش اگر یکی از والدین فرزند شهروند ترکی‌باشند ،می توانند برای فرزندشان اقدام به اقامت در ترکیه کنند .اما نه به این معنا که اقامت برای والدین هم فراهم شده است؛نه.

دیگر اینکه در صورت قبول کردن فرزند خواندگی زیر ۱۸ سال می توانند برای آن کودک اقامت ترکیه بگیرند. البته باید گواهی تولد فرزند ومدارک هویتی خود وفرزند و اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه های زندگی خود وفرزند را برای ویزای مربوطه به اداره مهاجرت ترکیه بدهند.

 

اقامت ترکیه از طریق پناهندگی:پناهنده به شخصی گفته میشود که به دلایل نژادی،مذهب،عقیده و طرز فکر و دیدگاه و دلایل مشابه امکان ماندن در شرایط کشور خودش را نداشته باشد و در خطر آزار. واذیت و مرگ و… قرار داشته باشد. در انجا کشور پناهنده پذیر که ترکیه باشد ،باید حداقل امکانات مورد نیاز زندگی را برای آن فرد پناهجو  فراهم کند . برای این اقامت باید درخواست پناهنی خود را به افسر پلیس یا نمایندگی سازمان ملل در ترکیه داده و کارها مرحله به مرحله پیش برود اما به دلیل درخواست های زیاد این کار زمان بر است.

 

اقامت در ترکیه و‌ ویزای توریستی :اگر کسی برای سفر توریستی به ترکیه برود نهایتأ ۹۰ روز می تواند بدون ویزا در آنجا اقامت داشته باشد . و روش دیگر این است که به صورت اجاره خانه در ترکیه است که به شما اقامت یک ساله داده میشود که بعد از تمام شدن این یک سال نمیتوانید تا یک سالِ دیگر آن را تمدید کنید.

 

هزینه ی زندگی در پایتخت ترکیه برای هر نفر ۱۵درصد کمتر از ایران است.