دانلود پاورپوینت سرطان خون

نوع فایل
pptx
حجم فایل
1.5 مگابایت
تاریخ انتشار
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
دسته بندی
تعداد بازدید
839 بازدید
15,000 تومان

دانلود پاورپوینت سرطان خون

فایل پاورپوینت سرطان خون با فرمت ppt/pptx برای شما ارائه شده است . این فایل قابلیت ویرایش دارد و میتوانید مطالب و اسلاید ها را ویرایش کنید. پاورپوینت سرطان خون شامل ۲۵ اسلاید می باشد.

دانلود فایل پاورپوینت سرطان خون – دانلود پاورپوینت – پاورپوینت سرطان خون – تحقیق درباره سرطان خون – تحقیق درمورد سرطان خون – پاورپوینت درباره سرطان خون – دانلود پاورپوینت سرطان خون – سرطان خون

 

سرطان خون

خون از مایع لزجی به نام پلاسما و یاخته های شناور آن که توسط مغز استخوان تولید می شود تشکیل شده است.
مغز استخوان ماده ای نرم و اسفنجی شکل است که داخل استخوانها یافت می شود. این ماده حاوی یاخته ‌هایی است که یاخته‌ های مادر Stem cell سلول پایه نامیده میشود ووظیفه ی آن تولید یاخته های سلولی است.

سرطان خون یا لوسمی یا لوکمیا بیماری پیشرونده و بدخیم اعضای خون ساز بدن است. این بیماری در اثر تکثیر و تکامل ناقص گویچه‌های سفید خون و پیش سازهای آن در خون و مغز استخوان ایجاد می‌شود. واژه لوسمی به معنی خون سفید است. لوسمی یکی از چهار سرطان شایع در میان کودکان است.

در بیماری لوکمی یا همان سرطان خون، مغز استخوان به صورت غیر عادی، مقدار بسیار زیادی سلول خونی تولید می‌کند. این سلولها با سلولهای خون نرمال و عادی متفاوت هستند و درست عمل نمی‌کنند. درنتیجه، تولید سلول‌های سفید خون طبیعی را متوقف کرده و توانایی فرد را در مقابله با بیماری‌ها از بین می‌برند.

سلول‌های لوکمی همچنین بر تولید سایر انواع سلول‌های خونی که توسط مغز استخوان ساخته می‌شود از جمله گلبول‌های قرمز خون که اکسیژن را به بافت‌های بدن می‌رسانند، و پلاکت‌های خونی که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنند، اثر می‌گذارند.

 

 

تعداد اسلاید : ۲۵ اسلاید

نوع فایل : pptx
حجم فایل : ۱.۵ مگابایت
دسته فایل: ,
برچسب ها , , , , , , , ,
نکات خرید:
راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • لطفا هنگام دانلود vpn خود را خاموش کنید.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما در ارتباط باشید. (شماره پشتیبانی واتساپ : 09017014520)
  • در صورت نیاز می توانید فونت های فارسی را از اینجا دانلود کنید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.